Slide background

Właściwości

NOWOCZESNA KONSTRUKCJA

FLARIS LAR 1 jest bardzo lekki i wytrzymały dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych, certyfikowanych preimpregnatów węglowych, podobnie jak w najnowszych samolotach rejsowych, np. A 350 czy Dreamliner.

Wielkogabarytowe elementy frezowane numerycznie (wręgi główne, goleń podwozia itp.)

INTUICYJNY W PILOTAŻU

FLARIS LAR 1 jest intuicyjny w pilotażu. Objawia się to minimalną liczbą czynności, bezpiecznym przeciągnięciem i tendencją do samoczynnego wyjścia z korkociągu.  Przygotowany do operowania w załodze jednoosobowej (zastosowanie urządzeń radiowo-nawigacyjnych Garmin G600, które przejmują funkcje copilota). Do prowadzenia samolotu FLARIS LAR 1 wystarczy licencja turystyczna PPL(A).

DEMONTOWANE SKRZYDŁA

Dzięki demontowanym w 5 minut skrzydłom, FLARIS LAR 1 nie wymaga hangarowania. Samolot można przechowywać w większym garażu, blisko domu. Jest przystosowany do przewożenia na przyczepie do najbliższego miejsca startu.

WYJĄTKOWO KRÓTKI START I LĄDOWANIE

FLARIS LAR 1 posiada zdolność operowania z krótkich – 250 metrowych trawiastych pasów lub małych lotnisk. Dzięki temu można ominąć duże lotniska i dolecieć najbliżej celu podróży. FLARIS LAR 1 stanowi więc alternatywę dla zatłoczonych autostrad i czasochłonnych lotów liniami rejsowymi. Rozszerza to zastosowanie samolotu w krajach o ubogiej infrastrukturze.